POSILOVACÍ CVIKY » CVIKY NA PRSA

Cviky na prsa

prsa 01.jpg

Provedení - Vleže na lavici uchopte činku nadhmatem v šíři ramen.Pomalým pohybem spouštějte činku dolů,až se dotknete střední části hrudníku.Tlačte činku přímo nahoru až do propnutí loktů.Trup by měl ležet na lavici tak,aby se hýždě a ramena dotýkaly lavice.Zapřete chodidla pevně o zem.Ideální úchop je v šíři ramen nebo širší.Při úzkém úchopu se zatěžují vnitřní části prsních svalů a zapojují tricepsy.

Používané svaly - Velký prsní sval a částečně přední hlava deltového svalu,triceps.

 

 

 

 

 

prsa 02.jpg

Provedení - Vleže na lavici uchopte jednoručky s dlaněmi dopředu na úrovni hrudníku.Zvedejte jednoručky vertikálně nahoru až do propnutí loktů.Spusťte jednoručky zpět ke střední části hrudníku.Držení jednoruček s dlaněmi dopředu umožňuje větší natažení svalu při spouštění do výchozí pozice.Pokud dlaně směřují k sobě dochází k lepší kontrakci svalu při propínání loktů.

Používané svaly - Velký prsní sval a částečně přední hlava deltového svalu,triceps.

 

 

 

 

 

 

 

prsa 03.jpg

Provedení - Vleže na lavici uchopte jednoručky s dlaněmi k sobě přímo nad střední částí hrudi.Spouštějte jednoručky široce do stran a na úrovni hrudi lehce ohněte lokty.Zvedněte jednoručky obloukem nahoru zpět do vertikální pozice.Čím níže spustíte jednoručky,tím více se sval bude natahovat,avšak pohyb by měl být plynulý aby nedocházelo k poranění.

Používané svaly - Velký prsní sval a částečně přední hlava deltového svalu.

 

 

 

 

 

 

 

 

prsa 04.jpg

Provedení - Postavte se rovně a uchopte držadla připevněná k horním kladkám.Přitáhněte držadla dolů před pas tak,aby se ruce před pasem dotýkaly,mějte lokty lehce ohnuté.Pomalu vraťte ruce zpět do výchozí pozice na úrovni ramen.Trup by měl být rovný nebo lehce předkloněný v pase.Překřížení rukou na úrovni pasu zvětšuje rozsah pohybu a zatěžuje vnitřní i střední část prsních svalů.

Používané svaly - Dolní část velkého prsního svalu a částečně tricepsy,přední hlava deltového svalu.

 

 

 

 

 

 

prsa 05.jpg

 

 

 

 

Provedení - Uchopte bradla tak,aby tělo viselo dolů a lokty byly propnuté.Pomalu ohýbejte lokty a spouštějte trup dolů,dokud nadloktí není paralelně s podlahou.Vytáhněte se nahoru a propněte lokty.V lehkém předklonu zatěžujeme prsní svaly standardním úchopem s palci dopředu.Pokud cvičíte v kolmé ose zátěž přebírají tricepsy.

Používané svaly - Dolní část velkého prsního svalu a částečně tricepsy,přední hlava deltového svalu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Obrázky a popis cvičení,které jsou zde uvedeny s písemným souhlasem pochází z knižní publikace Bodybuilding a posilování,kterou napsal Nick Evans a vydalo nakladatelství Computer Press,a.s.

http://knihy.cpress.cz/knihy/zdravi/sport-a-fitness/bodybuilding-a-posilovani-efektivni-cviceni-pro-dokonale-telo/

 






NTE0Zj