POSILOVACÍ CVIKY » CVIKY NA BŘICHO

Cviky na břicho, cvičení na břicho, jak zhubnout břicho

bricho 01.jpg

Provedení - Zapřete chodidla pod opěrky a sedněte si na šikmou lavici,trup je vzpřímený.Pomalu si lehejte až do polohy,kdy je trup paralelně s podlahou a vraťte se zpět do výchozí pozice.Ruce můžete mít na bedrech,překřížené na hrudi,nebo za hlavou.Zátěž můžete zvýšit větším sklonem lavice,nebo přidáním kotouče na hrudník.Při spouštění trupu se příliš nezaklánějte a držte břišní svaly stále v napětí,aby nedocházelo k zatížení bederní části.

Používané svaly - Přímý břišní sval a částečně kvadricepsy,flexory kyčle.

 

 

 

 

 

 

 

bricho 02.jpg

 

Provedení - Vleže na podlaze zvedněte nohy do pravého úhlu a dejte ruce za hlavu.Zvednutím ramen ze země přitáhněte hruď dopředu,bedra se stále dotýkají podlahy a spusťte ramena zpět do výchozí pozice.Změnou polohy rukou pozice podél těla přes polohu na hrudi,až do polohy za hlavou zatížení roste.Stehna by měla svírat s trupem úhel 90 stupňů.Lýtka mohou být položena na lavici,nebo můžeme umístit chodidla na zem blízko hýždí.

Používané svaly - Přímý břišní sval a částečně šikmé svaly břišní.

 

 

 

 

 

bricho 03.jpg

 

Provedení - Klekněte si na podlahu pod horní kladku a uchopte lano oběma rukama za hlavou.Přitáhněte závaží dolů,ohněte se v pase a zakulaťte trup.Vraťte se do výchozí pozice.Trup by se měl pohybovat ze vzpřímené polohy,až do polohy téměř paralelně s podlahou.Pokud si kleknete o něco dále od kladky,zvětšíte tak rozsah pohybu.Pokud držíte lano výše,je cvik obtížnější.

Používané svaly - Přímý břišní sval a částečně šikmé břišní svaly,pilovitý sval přední.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bricho 04.jpg

Provedení - Lehněte si naznak na šikmou lavici s nohama dolů.Zvedněte nohy v kyčlích a přitahujte stehna k hrudi,kolena jsou mírně pokrčená a pomalu spouštějte nohy zpět do výchozí pozice.Chodidla držte u sebe,kolena jsou mírně pokrčená.Uchopením držadel,nebo lavice za hlavou stabilizujete trup.Horní část trupu nechávejte stále na lavici a při přitahování nohou nahoru lehce nadzvedněte pánev.Aby cvik byl efektivní,nohy nespouštějte až na zem.Pro větší zatížení můžete zvýšit úhel sklonu lavice.

Používané svaly - Přímý břišní sval(dolní část) a částečně šikmé svaly břišní,přímý sval stehenní,flexory kyčle.

 

 

 

 

 

bricho 05.jpgProvedení - Lehněte si na levý bok,kolena pokrčte a pravou ruku dejte za hlavu.Pomalu zvedejte trup a stahujte šikmé svaly břišní.Vraťte se zpět do výchozí pozice.Vleže na levém boku pracují pravé šikmé břišní svaly,po procvičení cvik opakujte na pravém boku.Trup by se měl pohybovat zhruba do 30 až 45 stupňů nad podlahou.Svaly udržujte ve stálém napětí.

Používané svaly - Šikmé svaly břišní,přímý břišní sval a částečně pilovitý sval přední.

 

 

 

Obrázky a popis cviků na břicho,které jsou zde uvedeny s písemným souhlasem pochází z knižní publikace Bodybuilding a posilování,kterou napsal Nick Evans a vydalo nakladatelství Computer Press,a.s.

http://knihy.cpress.cz/knihy/zdravi/sport-a-fitness/bodybuilding-a-posilovani-efektivni-cviceni-pro-dokonale-telo/

 






Mjg4NjM4N