POSILOVACÍ CVIKY » CVIKY NA TRICEPS

Cviky na triceps

Tricepsové stahování kladky

triceps 05.jpg

Provedení - Uchopte krátkou tyč připevněnou k horní kladce nadhmatem v šíři ramen.Cvik začnete s tyčí na úrovni hrudníku,lokty svírají úhel o něco větší než je 90 stupňů.Stahujte tyč dolů až do propnutí loktů,nadloktí udržujte u těla,zabráníte tak pohybu v rameni a umožníte tím lepší izolaci tricepsu.Kladka umožňuje rovnoměrné zatížení během celého pohybu.Když zvedáte těžší závaží,lepší stability dosáhnete předkloněním trupu v pase mírně dopředu.

Používané svaly - Triceps a částečně deltový sval,svaly předloktí.

 

 

 

Tricepsové kliky na bradlech

triceps 01.jpg

Provedení - Uchopte tyče a zvedněte se až do natažených paží.Ohněte lokty a pomalu spouštějte tělo,dokud horní paže nejsou paralelně s podlahou.Zatížení je zde dáno vaší tělesnou váhou a nedá se tak příliš upravovat.Můžete však zatížení zvýšit přidáním pásu kolem boků.Abyste zatěžovali především tricepsy,mějte tělo stále rovné a lokty u těla.Pokud se začnete předklánět,tak začínají pracovat i prsní svaly.

Používané svaly - Triceps a částečně hruď,přední hlava deltového svalu,svaly předloktí.

 

 

 

 

 

Tricepsový zdvih vleže

triceps 02.jpg

Provedení - Vleže na lavici uchopte činku nad hrudníkem úzkým úchopem nadhmatem,ruce jsou asi 15cm od sebe.Ohněte lokty a spusťte činku dolů k čelu.Zvedněte činku nahoru až do propnutí loktů.Abyste izolovali triceps,pohyb by měl být pouze v lokti,nikoliv v rameni.Lokty směřujte nahoru a nadloktí jsou vertikálně s podlahou.Nespouštějte činku k obličeji nebo k bradě,dochází tak k povolení loktů a do pohybu se zapojují deltové i prsní svaly.

Používané svaly - Triceps a částečně hruď,přední hlava deltového svalu,svaly předloktí.

 

 

Tricepsový tlak vsedě s jednoručkou

triceps 03.jpg

Provedení - Vsedě zpříma uchopte jednoručku oběma rukama s pažemi nataženými nad hlavou,použijte úchop tak,aby osa jednoručky procházela mezi dlaněmi viz na obrázku.Ohněte lokty a spusťte činku dolů za hlavu.Zvedejte činku nahoru až do propnutí loktů.Abyste izolovali triceps,mějte lokty blízko u sebe.Protože se při cvičení nadměrně natahuje tricepsový úpon a ramenní kloub se dostává do zranitelné polohy,není tento cvik vhodný pro osoby,které trpí bolestmi lokte a ramen.

Používané svaly - Triceps a částečně deltový sval,svaly předloktí.

 

 

 

 

Benchpress s úzkým úchopem

triceps 06.jpg

Provedení - Uchopte tyč úzkým úchopem,přibližně 15cm nadhmatem a pomalu spusťte činku dolů a dotkněte se střední části hrudníku.Zvedejte činku přímo nahoru až do propnutí loktů.Mějte lokty blízko těla a úchop musí být užší,než je šíře ramen,aby zátěž nepřecházela na prsní svaly.

Používané svaly - Triceps,velký prsní sval a částečně přední hlava deltového svalu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kickback s jednoručkou

triceps 04.jpgProvedení - Uchopte jednoručku,ohněte se v pase a stabilizujte trup položením volné ruky na lavici nebo koleno.Cvik začnete s nadloktím paralelně s podlahou a loktem svírajícím pravý úhel.Zvedněte jednoručku nahoru a narovnávejte paži až do propnutých loktů.Pohyb provádějte pouze v lokti,který máte po celé dráze pohybu blízko těla.

Používané svaly - Triceps a částečně zadní hlava deltového svalu,široký zádový sval.

 






MDE4MTQx