Pilates

Ve světě fitness je tato metoda cvičení známá již několik desítek let,ale v našich končinách získává na popularitě v posledních letech.Jedná se o jeden z nejefektivnějších cvičebních programů,zaměřených na rovnoměrné vyvážení povrchových a hlubokých svalů lidského těla,zlepšení pohybového aparátu a udržení tělesné kondice.

Tato metoda je především zaměřená na vytvarování a zpevnění partií střední části těla,ale také na posilování a protažení dalších svalových partií.Vaše svaly nebudou růst do šířky,ale budou si udržovat dlouhý,štíhlý tvar.Jde o pohybovou metodu,kde tělo a mysl tvoří jeden celek.Velký důraz se klade na správné dýchání a pohyb jednotlivých svalů.figura.jpg

Pilates - historie

Zakladatel Joseph Hubertus Pilates původem z Německa,poprvé svoji cvičební metodu zveřejnil v roce 1914,jako instruktor sebeobrany pro londýnské detektivy.Své "pohybové experimentování" dále rozšiřoval i během I. světové války v roli ošetřovatele. Díky vlastním podmínkám a schopnostem vymyslel soubor cvičení pro imobilní pacienty za použití cvičebních pomůcek, které sám vytvořil ze všeho, co měl za daných okolností k dispozici. Použil pružiny z postelí, police, židle a vytvořil tak cvičební program na posílení a natahování končetin i páteře.Podnětem k jeho blízkému vztahu ke cvičení se staly nelichotivý zdravotní stav v době jeho dětství (býval často nemocný, trpěl astmatem, křivici i revmatickými bolestmi) a nutnost pravidelného pohybu. Sám byl velmi všestranným sportovcem - věnoval se posilování, lyžování, skokem do vody, boxu a gymnastice. Velmi blízké mu také byly tradiční systémy z Dálného východu, kde je tělesný pohyb úzce spjat s koncentrací, klidem, svobodnou myslí a strečinkem.

Cviky Pilates

Tuto metodu mohou cvičit lidé všech věkových kategorií, od dětí až po seniory, fyzicky aktivní, ale i úplní začátečníci, muži, ženy. Je vhodná i pro těhotné ženy a maminky po porodu, lidí s nadváhou, zda s chronickými bolestmi páteře. Doporučuje se jako pokračování rehabilitační léčby a využívat ji mohou i lidé s různými problémy svalových disbalancií, zda jednostranným zatížením svalových skupin. Pilatesové cvičení často využívají i vrcholoví sportovci jako kompenzaci, či doplněk svého tréninkového programu. Je také účinnou prevencí osteoporózy a inkontinence.

Pilatesové cvičení se jako jedno z mála soustředí na hluboký svalový stabilizační systém, tedy na malé neviditelné svaly, tzv.. hloubkové, které drží naši kostru. Obsahuje 32 základních cviků, které si instruktor může modifikovat. Řídí se šesti základními principy - spojením, kontrolou, centrem těla, plynulostí, přesností a dýcháním. Tak jako každá jiná fyzická aktivita, i Pilates vyžaduje pravidelnost. Nejoptimálnější je navštěvovat hodiny dva-až třikrát týdně. K cvičení potřebujete vaši plnou soustředěnost a vůli, pohodlný oděv (cvičí se naboso) a pravidelný příjem tekutin.

Nejlepším příkladem a motivací pro vaše cvičení,než rozsáhlé fotografie a popis,budou názorná videa na které můžete kliknout níže.(zdroj youtube)

                      Pilates cviky 1        pilates.jpg            

                      Pilates cviky 2

                      Pilates cviky 3

                      Pilates cviky 4

                      Pilates cviky 5

 

 






MmZjNjI