POSILOVÁNÍ PRO MUŽE » FREKVENCE TRÉNINKU

kalendar.jpgFrekvence tréninku

Velmi rozšířený systém tréninku je třikrát týdně,který je nejvíce využívaný kondičními cvičenci.Je základem pro každého začátečníka,avšak s oblibou se využívá i vrcholovými sportovci hlavně v přechodném období.Podstata spočívá v tom,že každý trénink se předcvičuje celé tělo nejvíce jedním,nebo dvěma cviky na svalovou partii.Frekvence tréninků je rozdělena podle vlastností.V první řadě podle vyspělosti cvičence,dále dle zaměření,kdy v objemovém tréninku je intenzita cvičení nižší než v rýsovacím období.

Regenerace - mějme na paměti,že naše tělo roste a sílí v době odpočinku.Velké svalové partie jako jsou stehna a záda potřebují k regeneraci až 72 hod,u menších svalových partií nejméně 48 hod odpočinku.Proto nelze trénovat stejnou svalovou partii den po sobě,kde by mohlo dojít k přetrénování.

Trénink každý druhý den - svalové partie jsou rozdělené na dvě části.První den se předcvičuje jedna část,např.prsa,záda,biceps,břicho a druhý den se procvičí druhá část stehna,lýtka,ramena,triceps.Kombinace svalových partií můžou být rozdílné a je to závislé na individuálním přístupu.V praxi se jedna svalová partie předcvičuje dvěma cviky po 5 sériích a 8 opakování.Tento styl je vhodný pro rozvoj síly a hmoty.

Trénink tři dny za sebou - svalové partie jsou rozdělené na tři části.Tréninky jsou tři dny za sebou a pak následuje jeden den volna.Tento styl je vhodný pro pokročilé kulturisty.Zde se dá uplatnit v plné míře upřednostňování svalových partií,které potřebujeme zlepšit.

Trénink 4-krát týdně - je to v podstatě nejrozšířenější tréninkový systém,který používá většina mírně pokročilých i vyzrálých kulturistů.Svalové partie si rozdělíme na horní a dolní polovinu těla,kterou procvičíme ve dvou dnech po sobě.Pak následuje jeden den volna,znovu dva dny trénink a dva dny volna.Výhoda je,že tréninkový cyklus je pravidelný a vzhledem ke dnům v týdnu se stále opakuje.Každou svalovou partii procvičíme dvakrát týdně,kdy se nejvíce používají na velké svalové partie tři cviky a na malé dva cviky po 4-5 sériích.

Trénink 6-krát týdně - je vhodný jen pro pokročilé kulturisty v určitém období.Tento styl cvičení je velmi náročný,trénuje se šest dní za sebou a potom je jeden den volna.Svalové partie jsou rozdělené do třech částí,takže každou partii procvičíte dvakrát týdně,ale s větším počtem cviků a sérií,které kombinujeme s různým počtem opakování a hmotnosti závaží.Tento systém se používá v závěrečné fázi přípravy před závody.

Dvoufázový trénink - tento styl umožní procvičit každou svalovou partii důkladně.Dopoledne procvičíte 1-2 svalové partie a odpoledne také 1-2 partie.Výhoda spočívá v tom,že se můžeme kvalitně soustředit na celý trénink,který netrvá tak dlouho a můžeme procvičit více sérií na svalovou partii.Pro pokročilé cvičence je to další možnost finální přípravy na soutěž. 

 

 

                                                                                              

 

 






YmFhNzY1